Menú Cerrar

Filant Empremptes

Filant Empremtes és una ocupació coreogràfica/concert, una interacció no tan sols formal i explicativa sinó també física. Està pensat com un projecte site-specific que adequa la proposta a l´espai on es realitza, tant a nivell musical com coreogràfic.

La música mediterrània i multicultural de Krama (Spyros Caniaris) s’adapta, en la veu d’Èlia Casanova i la coreografia i ball de HortArt (Alex Guerra i Pere Bodí), a qualsevol espai com vehicle universal de la cultura escènica.

Accions Quotidianes – Maribel Doménech

Centre del Carme Cultura Contemporània

El museu deixa de ser un lloc expositiu i es torna un lloc habitat pels cossos que dansen buscant noves reverberacions, nous partners. Un pas a quatre entre les obres d’art de Maribel Domènech, la veu de Èlia Casanova, la música de Krama, l’espai arquitectònic de la sala Ferreres i la sala Goerlich del Centre del Carme de Cultura Contemporània i la dramatúrgia i el moviment d’Hort-Art.

El cos que balla, la veu que talla el silenci cerimonial, la música que acarona els marbres, esdevenen catalitzadors d’emocions transmeses a través d’aquest diàleg continu amb les obres d’art i l’espai arquitectònic, un diàleg que crea noves metàfores.

La intervenció cerca viure l’espai i en l’espai, habitar cadascú dels centímetres de les sales del museu. Amb aquesta, busquem crear diversos mecanismes de relació, una composició instantània en el moment present que parteix d’una cèl·lula compositiva i es desenvolupa en la relació amb els altres elements que componen l’ambient, que l’habiten. En aquest sentit ens apropiem íntegrament de la paraula habitar.

El punt de partida escenogràfic de HortArt (Alex Guerra i Pere Bodí) va ser posar en relació alguns elements de la recerca dels ballarins amb la veu de Èlia Casanova i la música del grup Krama i les obres d’art de Maribel Domènech per crear una dramatúrgia dins les sales del CCCC tenint el cos com el primer instrument, en aquest sentit, el gran traductor i metabolitzador d’emocions.

Per una banda, la música del grup Krama, amb el contrabaix de Xuso Barberá que s’aferma com les columnes dòriques, la corda de Spyros Caniaris que fan vibrar els arcs carpanells amb la guitarra, sarangi o la lira de Pontos, i la veu i presència d’Èlia Casanova, que traspassa els murs i s’expandeix com la llum que entra per les claraboies zenitals de la sala.

I definitivament l’encontre amb l’artista Maribel Domènech, al corredor lateral del claustre renaixentista, és un dels elements més importants. Una convergència de línies entre artistes, trajectòries, persones, inquietuds i desitjos en un punt d’enteniment de l’obra d’una dona valenciana que amb la seua exposició Accions Quotidianes compateix la seua trajectòria, un crit de feminisme i d’arrel.

En Filant Empremtes/Accions Quotidianes teixim l’entramat de les diferents identitats artístiques que col·laborem, per crear un vestit fet a mida. Un vestit teixit en fil de ferro, de feminitat i força. Una amazona que despulla un cos masculí. La cuirassa de ferro cau. La casa, feta d’escuma de mar, s’ancora amb els ploms i els hams en la profunditat de la mar Mediterrània. Els vestigis d’un naufragi, la crua realitat. Cansats, caminem buscant l’entrada, mentre ens trobem de manera cega. Les arrels de l’Olivera són els veritables punts de llum. El cos i l’entorn es relacionen a través de qualsevol experiència, fins i tot involuntàriament.

Una construcció a partir de la relació de l’espai, la música, l’arquitectura, les obres d’art en relació amb el cos. Una xarxa d’encreuaments i de visions que amplifica el valor significatiu de l’exposició.

close

NO TE PIERDAS NI UN DETALLE

Entérate de primera mano de nuestros últimos proyectos y novedades musicales

* ¡No enviamos spam! Lee nuestra política de privacidad para más información.

X